12.2.17

HIVERN: COLORS FREDS

Us presento una activitat realitzada amb nens i nenes de 4-5 anys.
Després d'unes sessions d'explicacions de contes sobre l'estació de l'hivern i les seves característiques, i l'observació d'imatges artístiques relacionades amb l'hivern de la mà d'autors com Monet, vam decidir fer un paisatge d'hivern on ens representaríem a nosaltres a través del dibuix fent un ninot de neu.
En primer lloc estampem un fons utilitzant pintures de colors freds: blaus, blanc, lila...aquesta estampació la realitzem utilitzant boles de paper de diari.
Aquesta tècnica deixa una textura en relleu semblant a
les obres del gran artista Pollock.
En una cartolina blanca ens dibuixem a nosaltres fent un ninot de neu amb retolador negre.
Un cop ja ho tenim tot retallem les figures i les enganxem sobre el fons d'hivern.
Us deixo una mostra del resultat.



5.2.17

TALLERS DE CONSTRUCCIONS, CREATIVITAT I IMAGINACIÓ



El taller de construccions consisteix en oferir  al nens i nenes propostes d’investigació i creació on el principal objectiu és construir fomentant la creativitat i l’estimulació mental. Els materials utilitzats en les propostes pot variar al llarg del curs, però principalment són materials de fusta, propostes comercials, o materials de reciclatge, que permeten als infants realitzar diferents activitats de construcció.

Aquests jocs de construcció permeten als infants desenvolupar d’una banda habilitats motrius on s’afavoreix la coordinació òculo-manual.













D'altra banda permeten afavorir l’adquisició de conceptes relacionats amb la visió espacial, el tamany, la mesura, i les formes geomètriques. Altres conceptes que ens permeten treballar les propostes dels jocs de construccions són la simetria, proporció, resistència, equilibri...d’aquesta manera i de forma intuïtiva els infants comencen a tenir algunes nocions i a experimentar algunes de les regles i  lleis de la física.
 

A més cal fer esment que els jocs de construccions, segons alguns estudis realitzats des de la vessant de la neurociència, afavoreixen l’aprenentatge del llenguatge.

Segons el neurocientífic David Bueno, “Per parlar també cal manipular: com el treball manual estimula el llenguatge”. (http://criatures.ara.cat/elcerbell/2014/05/08/)









El resultat de les construccions pot ser a la vegada l’expressió mitjançant  una escultura efímera, que ens mostra la creació des del plaer de construir una instal·lació amb els elements proposats, treballant així la part de creació artística dedicada al volum i les instal·lacions estètiques, pròpies d'un art més contemporani.






Finalment, les propostes dels jocs de construcció en aquest taller ofereixen un espai on els nens i nenes comparteixen el joc, i per tant afavoreix les relacions socials, el treball en equip, i la participació vers un objectiu en comú.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...