27.3.17

GRATES EXPERIÈNCIES

   Aquesta entrada que faré a continuació, i coincidint que és l'entrada número 200 del blog,  no és un post com els que acostumo a publicar, m'explico, normalment acostumo a compartir experiències pròpies d'activitats realitzades a la meva aula, amb els meus alumnes i que crec poden ser interessants o poden ajudar a la pràctica educativa.
   En aquest cas, m'agradaria compartir una grata experiència com a mestra.
   Fa uns mesos, concretament a l'estiu del 2016, em vam proposar col·laborar amb l'Editorial Casals en la realització d'un nou Projecte de materials per l'aula, dirigits al segon cicle d'Educació Infantil, concretament col·laborar en les propostes destinades al treball per Projectes. Després d'uns mesos de feina dedicats a aquesta nova aventura, ja ha sortit al mercat el nou Projecte Trotacamins, el qual aquí us el presento:


   Trotacamins és el nou projecte d'Educació Infantil de l’editorial Casals. Es tracta d’una proposta de materials vivencials i cooperatius.
   Aquest nou projecte ofereix dues rutes: d'una banda hi ha la ruta dels Projectes, on he pogut deixar el meu granet de sorra en l'autoria d'alguns d'ells, els quals han estat estructurats, i construïts la majoria, per l'Ana Guillem.
   D'altra banda la ruta dels Tallers i Racons, autors dels quals es troba el prestigiós Angel Alsina, professor de didàctica de les matemàtiques a la Universitat de Girona, pel que fa al material relacionat amb les matemàtiques. Darrera l'autoria del material de ciències, grafo, llengua, i art es troba la Marta Montero, que segur que tots ja coneixeu pel seu interessant blog tresquatrecinc.
   Tot aquest treball ha estat supervisat i coordinat per la Irene López de l'Editorial Casals a la qual des d'aquí li dóno les gràcies per haver confiat en mi en aquest nou projecte, i a tot l'equip que l'heu fet possible, per mi ha estat un plaer poder aportar les meves idees i la meva experiència com a mestra, en aquesta nova aventura.

17.3.17

UNIVERS DE COLORS



En aquesta experiència vaig aprofitar els discos de cotó, pintats amb aquarel·les prèviament, amb els que van composar les flors del paisatge primaveral, (ho podeu veure en el post anterior), per realitzar una petita però molt visual obra d'art.
Senzillament els van enganxar sobre una cartolina de color negre, i el resultat va ser una composició simple, senzilla, i a la vegada captivadora als ulls, semblaven planetes de colors dins d'un univers únic, un espai per explorar.


12.3.17

PRIMAVERA DE COTÓ



Ara que ja es comença a notar el bon temps, ara que comencem a olorar que la primavera s'acosta... vull compartir amb vosaltres una activitat plàstica realitzada amb nenes i nens de 4 i 5 anys, un bonic paisatge de primavera.
En primer lloc, vam composar un fons molt típic d'aquesta estació de l'any, un blavenc cel blau sobre un prat d'un verd intens i primaveral. Aquesta primera part del nostre projecte d'art la vam dur a terme estampant la pintura sobre un gran mural de paper d'embalar blanc, utilitzant uns petits globus inflats. Va ser molt divertit experimentar com els globus rebotaven a la vegada que expandien la pintura per tot el llarg paper.

                                       Doncs bé el fons ja el tenim! però falten les flors!

Vaig proposar fer les flors amb aquarel·les donant un full amb un cercle dibuixat, a partir d'aquest cercle els nens i nenes havien de dibuixar la seva flor del color que ells volguessin, amb una condició: no podien pintar el cercle per dins.


                                                      


I perquè? Doncs ara ve l'explicació...
El centre de la flor el faríem pintant discos de cotó (aquests que utilitzem per desmaquillar-nos) , amb aquarel·les.  I així ho vam fer:

 Ara ja ho teníem tot per composar el nostre paisatge primaveral, us deixo una petita mostra del resultat de l'activitat.
                           



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...