18.1.15

JOCS MATEMÀTICS: NUMERACIÓ I CÀLCUL


La manipulació de materials i el joc és una  font importantíssima d'aprenentatge, la qual cosa ja fa temps poso en pràctica dins de la meva aula, i sobre tot quan es tracta de treballar les matemàtiques. Us deixo alguns exemples de com proposar alguns jocs matemàtics, els quals vaig dur a terme el curs passat amb alumnes de P-5.
Els jocs són lliures, els hi presento un material, i entre tots pensem, esbrinem i acordem què podem fer.

Per exemple: buscar la peça de dominó que correspon al número, d'aquesta manera es treballa la descomposició numérica, i indirectament la suma.


Graelles del 10: són graelles amb gomets que representen els números del 0 al 10 i han de buscar el número corresponent a cada graella.


 Amb aquest material poden aplicar altres estratègies de càlcul com identificar quantitats sense haver de comptar d'un en un els gomets de la graella.
Es bo donar algunes variants al mateix joc, per exemple, si donem una graella buida i la consigna de col.locar el material de dos colors diferents, d'aquesta manera els hi provoquem  pensar diferents distribucions que faran que treballin la descomposició numérica i la correspondencia quantitativa.


Es important donar materials que siguin propers i que els motivi, així el joc pot ser més atractiu. Exemple d'activitat de compteix , identificació de números i fer la correspondència amb la seva quantitat amb culleretes de gelats!






12 comentaris:

  1. Hola m.àngels! Unes propostes útils, motivadores i genials. Et felicito. Un ptó.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Txell pel teu comentari.
      La veritat, és que fa temps que practico els jocs matemàtics a l'aula i el resultats són molt satisfactoris, sobre tot pel nens i nenes que d'una manera lúdica i engrescadora arriben als coneixements.
      Una forta abraçada.

      Elimina
  2. Avui justament parlava amb una companya de fer el càlcul mental més atractiu. Genial !!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Mònica! Gràcies pel teu comentari.
      Us animo a què ho proveu veureu que els nens i nenes gaudeixen de l'aprenentatge matemàtic i per vosaltres també és més gratificant. A més afavoreix l'observació com a criteri d'avaluació i pots arribar molt més fácil a aquells nens i nenes que necessiten una atenció més individualitzada.
      Una abraçada.

      Elimina
  3. Hola qué tal?
    En agradecimiento a tus visitas a *MÓN INFANTIL*, te dejo un detalle bloggero.
    Un abrazo!!

    http://mon-infantil.blogspot.com.es/2015/01/detallitos-bloggeros.html

    ResponElimina
  4. Moltíssimes gràcies Mireia!! Ara mateix passo a recullirlo.
    Petonets.
    MªÀngels.

    ResponElimina
  5. Unes idees genials per treballar el llenguatge matemàtic !!!!
    Si passes pel meu blog hi trobaràs un regalet !!!!
    Un petonet guapa

    ResponElimina
  6. Maria Àngels! Al meu blog t'hi espera un premi també! http://degrapespasapaseneducacio.blogspot.com.es/
    M'encanta aquesta manera de treballar les matemàtiques, t'agafo l'idea si no t'importa!
    Salut i fins aviat! ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Mercè, i tant! que pots agafar la idea ! Cap problema.
      Una abraçada.
      Fins aviat!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...